Byttingen av trygghetsalarmer gjelder for deg som allerede har trygghetsalarmtjeneste i dag. Det er viktig at du tar telefonen når vi ringer for å avtale tid for utskiftning. Du må være hjemme når montøren kommer til avtalt tid for utskiftning.  

Bildet viser Eliza S vegghengt modell, som er den digitale huben til trygghetsalarmenMontøren som kommer bærer uniform, kan identifisere seg med ID-kort og kjører uniformert bil. 

Nye trygghetsalarmer støtter 4G 

Utskiftingen innebærer at du får en ny boks på veggen og et nytt alarmsmykke. Dette skal brukes på samme måte som du gjør i dag.   

Vi oppgraderer nå til utstyr som støtter 4G. De forrige trygghetsalarmene støttet kun 2G, og det er bestemt at 2G-nettet slås av i løpet av 2027. 

Vi bytter til Eliza S trygghetsalarm fra Careium. Du får en digital hub (kommunikasjonsboks) som skal plasseres i huset, og en alarmknapp som leveres med halssnor eller stropp til håndleddet. 

Les mer om produktene 

Varsler direkte til hjemmetjenestene 

I løpet av våren vil varslene fra trygghetsalarmene gå direkte til Sør-Odal kommunes hjemmetjenester, i stedet for at de først går til Careium responssenter.   

I akutte nødsituasjoner er det viktig at du ringer nødnummer, i stedet for å benytte deg av trygghetsalarmen for å unngå at du mister verdifull tid før du får akutt hjelp. 

Bildene er brukt med tillatelse.