Fakturautsending
Her finner du informasjon om fakturautsending fra Sør-Odal kommune
Digitalisert utsendelse av faktura
Alle faktura fra Sør-Odal kommune blir forsøkt sendt digitalt, som eFaktura, som Vipps-faktura, via digital postkasse (Digipost eller eBoks) eller som vedlegg i en e-post. Hvis dette ikke er mulig blir fakturaen levert som papirfaktura i postkassen din.
Brevgiro
Betaler du via brevgiro, må du benytte en tom bankgiroblankett, fylle ut nødvendig informasjon som du finner på den tilsendte fakturaen, og deretter benytte den ferdig utfylte bankgiroblanketten til betaling via brevgiro. Slike tomme bankgiroblanketter kan du få i din lokale bank.
Informasjon som må fylles ut på den tomme fakturablanketten er:
- Beløp
- Betalerens bankkontonummer
- Betalt av
- Betalt til
- Kundeidentifikasjon (KID)
- Kroner og øre
- Til konto
Faktura via Vipps
ette forutsetter at du benytter Vipps og at du har aktivert tjenesten Vipps faktura. I tillegg må du selvsagt være registrert med et gyldig mobiltelefonnummer/kundenummer i Sør-Odal kommune sitt kunderegister.
Faktura i Digipost/eBoks
ette forutsetter selvsagt at du har en digital postkasse (Digipost eller eBoks) og at du ikke har reservert mot å motta digital post fra det offentlige.
Faktura som vedlegg i e-post
Dette forutsetter at du er registrert med en gyldig e-postadresse i Sør-Odal kommune sitt kunderegister.
E-faktura
Du vil selvsagt motta fakturaen på den ene eller den andre måten. Hvis du allerede har en avtalegiro- eller efaktura-avtale med Sør-Odal kommune, vil du fortsette å motta faktura som avtalegiro eller efaktura.
Hvis du ikke har slik avtale blir fakturaen sendt til Vipps - hvis du er registrert med mobiltelefonnummer og benytter Vipps faktura. Hvis du ikke benytter Vipps faktura, blir fakturaen sendt til Digipost eller eBoks (hvis du mottar allerede digital post fra det offentlige), osv. Er det ikke mulig å sende fakturaene digitalt, blir fakturaen sendt som brevpost.
Faktura sendes til forretningfører/andre mottakere enn deg selv.
Har du i dag en forretningsfører som mottar faktura på vegne av deg eller annen mottaker, så vil de nye distribusjonsformene (Vipps, Digital postkasse innbygger) overstyre hvis kunden er registrert med personnummer. Da sendes faktura til kunden istedenfor ‘annen mottaker’ Vi anbefaler derfor dere som har ‘annen mottaker’ til å ikke inngå avtale om Vipps eller Digital postkasse.
Mulighet for månedlig faktura for kommunale eiendomsgebyr
Sør-Odal kommune tilbyr månedlig faktura for kommunale eiendomsgebyr.
Det er en forutsetning at kunden har/oppretter avtalegiro eller eFaktura. Papirfaktura blir ikke sendt ut for månedlig faktura.
Henvendelser som kommer etter den 1. i måneden faktura blir sendt ut, vil få opprettet månedlig faktura fra og med neste kvartal. De opprinnelige termin/kvartalsintervallene styrer når en kan starte med månedlig fakturering.
Ta kontakt på tlf. 62 96 80 00 eller send e-post til postmottak@sor-odal.kommune.no for å opprette månedlig faktura.
- Les mer om kommunale eiendomsgebyr her
- Finn informasjon om dine fakturaer og din eiendom på "Min side" (i menyen øverst til høyre)
Min side
Har du spørsmål om mottatt faktura kan du logge deg inn på Min side. Her vil du finne alle fakturaer som angår deg eller din eiendom.
Ring oss
Telefon sentralbord 62 96 80 00 (åpent kl. 10.00-14.00)
Skriv til oss
- E-post: postmottak@sor-odal.kommune.no
- eDialog: Send sikker henvendelse via eDialog
- Postadresse: Sør-Odal kommune, Øgardsvegen 2, 2100 Skarnes
Besøk oss
Sør-Odal rådhus, innbyggertorget
Øgardsvegen 2
2100 SkarnesInnbyggertorget er åpent kl. 09.00-15.00. Her kan du snakke med vår innbyggervert. Her finner du også kafeen Odali, Innbyggertorget frivilligsentral, reparasjonshjørnet og biblioteket.
Vakttelefoner
- Sør-Odal brann- og redningsvesen (vakttelefon hele døgnet): 976 80 662
- Legevakt: 116 117
- Vann og renseanlegg (GIVAS): 404 04 840 (kun akutte hendelser)
- Kommunale veger: 905 23 880 (kun telefon, SMS besvares ikke)
- Viltulykker: 969 42 523
- Septiktømming: 62 97 40 00 eller 406 77 077
- Barnevernvakta: 404 41 673 (kveldstid og helger)
- Glåmdal interkommunale krisesenter: 917 62 107 (døgnåpen)
- Psykososialt kristeteam: 474 55 295 (døgnåpen)
Avtal tid med saksbehandler
Du kan booke time med rådgiver eller saksbehandler for:
- Bostøtte og startlån
- Boligrådgivning
- Du kan for eksempel få informasjon om hvordan skaffe og utbedre bolig, bytte bolig og annen praktisk informasjon
- Byggesak
- Du kan også kontakte saksbehandler for byggesøknader på telefon: 47 48 28 20
Ansatte
Ta kontakt med innbyggertorget på telefon 62 96 80 00 dersom du trenger å komme i kontakt med en av våre ansatte.
Varsling
Odal økonomikontor / fakturaadresse
Odal økonomikontor er et felles økonomikontor for Sør-Odal og Nord-Odal kommuner. Kontoret er i kommunehuset i Nord-Odal.
Fakturaadresse
Sør-Odal kommune
Ref: (mottaker)
Fakturamottak
Herredsvegen 2
2120 SagstuaØkonomiske detaljer
- Org.nummer: 964 947 716
- Kontonummer:1870 44 71668
- IBAN: NO8418704471668
- BIC-kode: ODASN021XXX
- Kontonummer regninger/faktura: 1870 45 26926 (husk KID på innbetaling)
- Kommunenummer: 3415
Fakturautsending
Sør-Odal kommune har digitalisert utsendelse av faktura. Alle faktura blir forsøkt sendt digitalt, som eFaktura, som Vipps-faktura, via digital postkasse (Digipost eller eBoks) eller som vedlegg i en e-post. Hvis dette ikke er mulig blir fakturaen levert som papirfaktura i postkassen din.