Kontakt oss på eDialog
Sør-Odal kommune bruker eDialog. Med denne løsningen kan du trygt sende oss brev og dokumenter elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.
Å sende dokumenter via e-post kan være usikkert, i tillegg kan de bli stoppet i spamfilteret hos e-postleverandøren din. Ved å bruke eDialog kommer dine dokumenter raskt fram til mottakeren på en enkel og trygg måte.
Du kan også sende dokumentasjon som er unntatt offentlighet via eDialog.
Slik bruker du eDialog
- Trykk på denne lenken for å sende oss post via eDialog
- Logg deg inn ved hjelp av ID-porten.
- Fyll i skjemaet og last inn eventuelle vedlegg i form av pdf-filer.
Slik fyller du ut skjemaet
- Velg om du er privatperson/innbygger eller om du representerer en virksomhet.
- Obligatoriske felt er merket med *
- I tittelfeltet er det fint om du oppgir saksnummeret ditt hvis du sender oss noe i forbindelse med en sak som allerede pågår, for eksempel 2023/1310.
- Gi en god beskrivelse av forsendelsen din. Hvis du sender med vedlegg, legges det du skriver i kommentarfeltet inn som vedlegg til forsendelsen din i sak- og arkivsystemet vårt.
- Når du klikker på "Send forsendelse" blir brevet ditt kryptert og sendes direkte inn i sak- og arkivsystemet.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Du skal ikke bruke eDialog hvis
- Kommunen har elektroniske skjemaer til formålet, f.eks. søknad om barnehageplass, søknad om stilling mm.
- Henvendelsen gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres hos oss, da kan du kan sende e-post til postmottak@sor-odal.kommune.no
Ring oss
Telefon sentralbord 62 96 80 00 (åpent kl. 10.00-14.00)
Skriv til oss
- E-post: postmottak@sor-odal.kommune.no
- eDialog: Send sikker henvendelse via eDialog
- Postadresse: Sør-Odal kommune, Øgardsvegen 2, 2100 Skarnes
Besøk oss
Sør-Odal rådhus, innbyggertorget
Øgardsvegen 2
2100 SkarnesInnbyggertorget er åpent kl. 09.00-15.00. Her kan du snakke med vår innbyggervert. Her finner du også kafeen Odali, Innbyggertorget frivilligsentral, reparasjonshjørnet og biblioteket.
Vakttelefoner
- Sør-Odal brann- og redningsvesen (vakttelefon hele døgnet): 976 80 662
- Legevakt: 116 117
- Vann og renseanlegg (GIVAS): 404 04 840 (kun akutte hendelser)
- Kommunale veger: 905 23 880 (kun telefon, SMS besvares ikke)
- Viltulykker: 969 42 523
- Septiktømming: 62 97 40 00 eller 406 77 077
- Barnevernvakta: 404 41 673 (kveldstid og helger)
- Glåmdal interkommunale krisesenter: 917 62 107 (døgnåpen)
- Psykososialt kristeteam: 474 55 295 (døgnåpen)
Avtal tid med saksbehandler
Du kan booke time med rådgiver eller saksbehandler for:
- Bostøtte og startlån
- Boligrådgivning
- Du kan for eksempel få informasjon om hvordan skaffe og utbedre bolig, bytte bolig og annen praktisk informasjon
- Byggesak
- Du kan også kontakte saksbehandler for byggesøknader på telefon: 47 48 28 20
Ansatte
Ta kontakt med innbyggertorget på telefon 62 96 80 00 dersom du trenger å komme i kontakt med en av våre ansatte.
Varsling
Odal økonomikontor / fakturaadresse
Odal økonomikontor er et felles økonomikontor for Sør-Odal og Nord-Odal kommuner. Kontoret er i kommunehuset i Nord-Odal.
Fakturaadresse
Sør-Odal kommune
Ref: (mottaker)
Fakturamottak
Herredsvegen 2
2120 SagstuaØkonomiske detaljer
- Org.nummer: 964 947 716
- Kontonummer:1870 44 71668
- IBAN: NO8418704471668
- BIC-kode: ODASN021XXX
- Kontonummer regninger/faktura: 1870 45 26926 (husk KID på innbetaling)
- Kommunenummer: 3415
Fakturautsending
Sør-Odal kommune har digitalisert utsendelse av faktura. Alle faktura blir forsøkt sendt digitalt, som eFaktura, som Vipps-faktura, via digital postkasse (Digipost eller eBoks) eller som vedlegg i en e-post. Hvis dette ikke er mulig blir fakturaen levert som papirfaktura i postkassen din.