Digital løsning for arbeidsgivere ved permittering, masseoppsigelser og innskrenking av arbeidstid

Fra 25. mars 2020 skal arbeidsgivere som vurderer å permittere, si opp flere ansatte eller innskrenke ansattes arbeidstid, sende varsel til NAV digitalt.

Den digitale løsningen erstatter papirskjemaet «NAV 76-08.03 Arbeidsgivers meldeplikt til NAV ved masseoppsigelse mv.». Papirskjemaet fjernes som et alternativ når den digitale løsningen er lansert.


Arbeidsgivers meldeplikt


Arbeidsgiver har meldeplikt til NAV hvis minst 10 arbeidstakere vil bli permittert uten lønn, eller vil få sin ukentlige arbeidstid redusert med mer enn 50 prosent, i mer enn fire uker. Det samme gjelder hvis arbeidsgiver skal si opp flere enn 10 personer. Vi ønsker nå at arbeidsgivere som skal permittere, redusere arbeidstid eller si opp mindre enn 10 personer også skal gi melding til NAV om det i den nye løsningen. Da vil NAV kunne følge opp arbeidsgivere som trenger bistand og få et mer komplett bilde av hvor mange som egentlig blir permittert.


Slik fungerer det


1.    Arbeidsgiver logger seg på løsningen via nav.no eller «Min side – arbeidsgiver».
2.    Tilgangen til løsningen er via Altinn, og alle som har en rolle i virksomheten har mulighet til å opprette og sende inn skjema.
3.    Personen som sender inn skjema på vegne av arbeidsgiveren vil kun se skjemaer som vedkommende selv har opprettet og sendt inn.

Snakk med oss

INNBYGGERTORGET
Telefon: 62 96 80 00
Åpningstid: 10.00-14.00
E-post

Vakttelefoner

Korona- og vaksinetelefon: 458 76 660 (åpen torsdager kl. 09.00-14.00).

English version (Google Translate)

Skriv til oss

SØR-ODAL KOMMUNE
Øgardsvegen 2
2100 Skarnes
E-post til Sør-Odal kommune

FAKTURAADRESSE:
Sør-Odal kommune
c/o Nord-Odal kommune
Herredsvegen 2
2120 Sagstua

Org.nummer: 964 947 716
Kommunenummer: 3415
Organisasjonsinformasjon
Ansvarlig redaktør: Anita Orlund
Webredaktør: Henriette Eriksen

Besøk oss

INNBYGGERTORGET
Øgardsvegen 2
2100 Skarnes

Åpningstid:
09.00-15.00

Følg oss

Facebook   Facebook