Nå får du valgkortet

Frem til forhåndsstemmingen starter den 10. august sender Valgdirektoratet ut valgkort til alle med stemmerett. De aller fleste kommer til å få valgkortet i sin digitale postkasse.

Digitalt valgkort på mobil

Alle som mottar valgkortet digitalt får tilsendt en varsling om dette på SMS. Når du har fått denne SMS-en er valgkortet ditt tilgjengelig i din digitale postkasse.

Slik finner og bruker du ditt digitale valgkort

Gå til den digitale postkassetjenesten du bruker: Digipost, E-boks eller Altinn
Åpne valgkortet og få nyttig informasjon om hvor, når og hvordan du stemmer.

Hvorfor får jeg valgkort?

Å få valgkortet er først og fremst en bekreftelse på at du har stemmerett ved valget. På valgkortet står det også hvilken kommune du har stemmerett i, samt annen nyttig informasjon det er lurt å lese før du går og stemmer.

Må jeg ha valgkortet for å stemme?

Det er ikke nødvendig å vise frem valgkortet når du stemmer. Alt du trenger for å stemme er legitimasjon med fullt navn, fødselsdato og bilde. Husk at valgkortet ikke gjelder som legitimasjon.

Du kan forhåndsstemme i alle landets kommuner fra og med 10. august frem til og med 8. september. På valgdagen må du stemme i den kommunen du har stemmerett i.

Får alle digitalt valgkort?

Nei, noen får valgkortet tilsendt på papir. Dette gjelder personer som har reservert seg mot elektronisk post i kontakt- og reservasjonsregisteret, eller som ikke har oppdatert eller bekreftet kontaktinformasjonen sin i registeret de siste 18 månedene.

Forhåndsstemming fra 10. august

Du kan forhåndsstemme fra torsdag 10. august til og med fredag 8. september på følgende steder:

  • I innbyggertorget i rådhuset, hverdager fra kl. 09.00 til 15.00.
  • I biblioteket, tirsdager og torsdager fra kl. 15.30 til 19.00.

Beboere kan forhåndsstemme ved Glommatunet omsorgssenter (inkl. HDO-boligene) tirsdag 5. september, samt ved Skarnes videregående skole (tidspunkt ikke satt).

Siste frist for å søke om å få stemme hjemme (eller der velgeren oppholder seg) er satt til onsdag 6. september kl. 15.00.

Snakk med oss

INNBYGGERTORGET
Telefon: 62 96 80 00
Åpningstid: 10.00-14.00
E-post

Vakttelefoner

Korona- og vaksinetelefon: 458 76 660 (åpen torsdager kl. 09.00-14.00).

English version (Google Translate)

Skriv til oss

SØR-ODAL KOMMUNE
Øgardsvegen 2
2100 Skarnes
E-post til Sør-Odal kommune

FAKTURAADRESSE:
Sør-Odal kommune
c/o Nord-Odal kommune
Herredsvegen 2
2120 Sagstua

Org.nummer: 964 947 716
Kommunenummer: 3415
Organisasjonsinformasjon
Ansvarlig redaktør: Anita Orlund
Webredaktør: Henriette Eriksen

Besøk oss

INNBYGGERTORGET
Øgardsvegen 2
2100 Skarnes

Åpningstid:
09.00-15.00

Følg oss

Facebook   Facebook